środa, 12 grudnia 2012

Pancakes z serduchem na słono

Pancakes z parówką na słono

Z amerykańskimi naleśnikami zaprzyjaźniłam się całkiem niedawno, mniej więcej w zeszłym roku, kiedy to siostrzenica wróciła od sąsiadów i powiedziała, że poczęstowano ją czymś, co przypominało naleśnik, ale taki ciut grubszy, posypany był tylko cukrem pudrem, nie zawijany i nie składany, a racuchem też nie można go było nazwać. Czym prędzej poszperałam w Internecie i natknęłam się na przepis dotyczący pancakes'ów. Szybko spreparowałam ciasto, usmażyłam i spytałam siostrzenicy, czy o takie naleśniki chodziło. Przepis okazał się strzałem w dziesiątkę! I tak oto, pancakes'y goszczą na moim stole co jakiś czas, raz na słodko z cukrem pudrem, syropem klonowym lub miodem, a innym razem na słono-pikantnie z dodatkiem przypraw i zbytków z lodówki, czyli wędlin, parówek, szpinaku itp.

Pancakes
Dziś przygotowałam pancakes'y na słono z parówkami. Plasterki parówek ułożyłam w kształcie serc - co by się cieplej na serduchu zrobiło w mroźny poranek. Poza tym, zawsze jakaś nutka zaskoczenia, przejawy czułości przydadzą się, by ogrzać chłodną atmosferę w domu :) . Takie niby nic, ale grymas uśmiechu pojawia się za każdym razem!

Składniki na 2-3 osoby:
  • 225 g mąki pszennej,
  • 1 łyżka proszku do pieczenia,
  • 2 jajka,
  • 300 ml mleka,
  • 30 g roztopionego masła,
  • szczypta cukru,
  • szczypta soli,
  • przyprawy: papryka słodka, ostra itp.
  • parówka, wędliny (to co zalega w lodówce :P )
Pancakes

Ciasto naleśnikowe można zrobić używając miksera lub trzepaczki (jeśli nie chcemy zbyt wcześnie obudzić pozostałych domowników). Rozpoczynamy od rozbełtania jajek, które mieszamy z mlekiem i roztopionym (ale nie gorącym!) masłem. Potem dodajemy mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, sól, cukier i pozostałe przyprawy. Mieszamy, aż nie będzie grudek. Odstawiamy na 20-30 minut, żeby ciasto się "przegryzło".

Ja smażę naleśniki na patelni teflonowej na pozostałościach z masła, które uprzednio roztapiałam. Można zrobić małe naleśniczki, albo tak jak ja, ze względu na pośpiech, duże, na całą patelnię. Kiedy nalejemy ciasto, układamy na jeszcze "płynną" powierzchnię wzory z pokrojonej parówki. Jeśli nie zależy nam na wyglądzie naleśników, to możemy skroić parówkę i wmieszać do ciasta. Smacznego :)))


Pancakes - propozycja podania


Biorę udział w akcji:

2 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...