czwartek, 13 grudnia 2012

Łazanki na fioletowo - zaskakują wyglądem i smakiem!

Łazanki z czerwoną kapustą na mleku

Akcja na durszlak.pl zatytułowana Tęcza smaków zainspirowała mnie do poszukiwań w sieci potraw, które w całości są jednego, acz nietypowego koloru: niebieskiego czy fioletowego. Pozostałe kolory tęczy (żółty, pomarańczowy, czerwony i zielony) wydały mi się nazbyt proste, natomiast dwa pozostałe stały się wyzwaniem. Mam nadzieję, że zdążę przygotować przepis niebieski (mam już  słodki pomysł!), tymczasem dziś przedstawiam receptę na danie fioletowe! Szperając w sieci znalazłam przepis na łazanki z czerwoną kapustą gotowaną na mleku. Zastanawiające jest, dlaczego kapusta nazywa się czerwoną, skoro wszystko z jej udziałem wychodzi na fioletowo? Hmm, nie mam czasu na wymyślanie, czas na gotowanie! (oczywiście dokonałam drobnych modyfikacji ;) )

Składniki na 4 porcje:
  • mała główka czerwonej kapusty,
  • 1 opakowanie makaronu łazanki (u mnie Lubella 500 g),
  • 1 duża czerwona cebula,
  • laska kiełbasy albo kilka plastrów boczku,
  • szklanka mleka,
  • łyżka masła/oliwy,
  • sól, pieprz.

Cebulkę szatkujemy drobniutko i wrzucamy na patelnię (u mnie wok) na rozgrzany tłuszcz. Szatkujemy kapustę i dodajemy ją do miękkiej cebuli. Podlewamy mlekiem i dusimy pod przykryciem tak długo, aż kapusta zmięknie (około 20-30 minut). 

Łazanki z czerwoną kapustą na mleku
W międzyczasie gotujemy makaron według zaleceń producenta. Ja pilnuję, żeby makaron był al dente, ponieważ odcedzony i opłukany wrzucam na patelnię, doprawiam solą i pieprzem i kilka minut duszę razem z kapustą. Dzięki temu makaron dojdzie, wchłaniając pozostałe mleko i przejdzie tym cudownym, fioletowym kolorem. Łazanki są naprawdę smaczne, kapusta duszona na mleku jest delikatna i chrupka, a kolor wywołuje niemałe poruszenie przy stole. Zaskoczenie wymalowane na twarzy TŻ - bezcenne :)


Biorę udział w akcji:
kategoria FIOLETOWA

4 komentarze:

  1. bardzo mi sie pomysl podoba:) cieszę się że inspiruję ! Fioletowy dodaje do akcji a z niebieskim musisz sie kochana pośpieszyć ! zbieram zgłoszenia tylko do północy !

    OdpowiedzUsuń
  2. uuuu to muszę biec po jajka :P cieszę się, że pomysł przypadł do gustu ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uj ! oczywiście że sie zamotałam - konkurs trwa do jutra do polnocy ! wiec spokojnie ! :P papasiam jakos obudzilam sie z przeswiadczeniem ze dzis piatek :P

      Usuń
    2. uff :P to dobrze, bo między praniem, zakupami, sprzątaniem, prasowaniem i myciem okien trudno mi znaleźć chwilę na kuchcenie :P ale jajka już mam więc pewnie wieczorem wezmę się za to co przyjemniejsze ;)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...